

Ingår i NewFormat AB portal
OpenFormat
Produkter och tjänster
Erbjudanden / Kampanjer / Priser
Guider och datablad
Kontaktformulär
Hem/NewFormat
NewFormat AB
Standarder får världen att fungera
Våra lösningar baseras på
beprövad, tillförlitlig och högtillgänglig programvara.
NewFormat AB samarbetspartner till Need Insights för eye tracking tjänster i
Norden (Sverige, Danmark, Finland, Island)
och
Baltikum (Estland, Lettland, Litauen).
Tjänster för eye tracking (ögonspårning) inom
print, prepress, publicering, dokumenthantering och förpackningsdesign
|
Need Insights eye tracking tjänster
|

|
Dags att sluta gissa.
Need Insights tjänster för eye tracking hjälper till att besvara ovanstående frågor.
Need Insights eye tracking tjänster
Need Insights kan testa produktförpackningar och hyllplacering
på en dator eller i en verklig miljö med eye tracking-glasögon.
Vad är det konsumenten uppfattar under den korta tiden av ögonkontakt med produkten?
Vad är det konsumenten missar?
Need Insights hjälper till med att utvärdera och förbättra nuvarande och framtida
produktförpackningar genom test och analys med eye tracking lösningar.
Eye tracking (ögonspårning) för att mäta konsumentbeteende
Eye tracking, eller ögonspårning på svenska,
är en metod för att mäta och spåra ögats rörelser och fokusområden.
Detta gör Need Insights med hjälp av avancerade eye tracking-kameror
som med väldigt hög noggrannhet kan följa ögats rörelser,
fixeringspunkter och till och med läsa av pupillstorleken.
Denna information ger djupa insikter i konsumentbeteende för att
kunna utforma revolutionerande användargränssnitt och
marknadsmaterial som når igenom bruset.
First impression eye tracking
"First impression eye tracking" är en speciellt utformad
mätmetod utvecklat av Need Insights.
Genom att mäta det första intrycket kan man förstå orsakerna
bakom större delen av våra dagliga handlingar.
Det som gör det första intrycket lite speciellt är att det sker på en
undermedveten nivå vilket driver vårt beteende genom känslor.
Med first impression eye tracking får ni insikter om hur konsumenterna
verkligen uppfattar ert marknadsmaterial och era webbsidor.
Marknadsmaterial som kan testa.
Annonser och annat material som marknadsföring eller webbsidor.
Need Insights kan bland annat testa:
- Startsidor/landningssidor
- Tidningsannonser
- Nyhetsbrev
- Reklamblad
- Mässmonter
- Roll-ups
- Banners
- Produktförpackningar
- Butikshyllor
- och mer...
Vilket underlag behövs för genomförande av en eye tracking analys?
Eget bildmaterial i form av PDF eller JPG-bilder används för analysen.

Lösning: En heat map (värmekarta) visar vilka produkter och priser
som drar till sig mest uppmärksamhet (bildkälla: Need Insights / Tobii).
Need Insights använder ledande eye tracking utrustning från Tobii.
Alla Need Insights eye tracking tester utförs med
eye tracking-kameror och mjukvara från Tobii.
Hårdvara:
- X2-30 Eye trackers och Tobii Studio används för
- first impression tester
- användbarhetsstudier för webbsidor.
- Tobii Pro Glasses 2 används för
- utomhusmiljöer
- mässor
- hyllplacering i butik
Mjukvara:
- Tobii Studio används för
- analys av eye tracking-tester utförda på en dator/laptop
- Tobii Analyser används för
- analys av eye tracking-undersökningar
utförda med Tobii Pro Glasses 2
Tillhörande datablad/broschyrer :
Beställningsnummer och prisinformation
För 3D-förpackningsdesign och -visualisering se iC3D Suite.
Ovanstående eye tracking tjänster levereras av Need Insights.
Online-demonstration
Boka online-demonstration av 3D-visualisering och eye tracking för förpackningsdesign
|
Kontakta NewFormat för mer information om
Need Insights eye tracking tjänster
NewFormat AB
Smörblommegränd 14, SE-165 72 Hässelby (Stockholm), Sweden
tel:+46 (0)70 631 53 01
All content © copyright 2008-2022 NewFormat AB. All rights reserved.
All product names, trademarks and registered trademarks
are property of their respective owners.

Need Insights Partner
|